12 juli 2012

12 juli

och självaste födelsedagen. Fabian dök upp tidigt tidigt (4:00 typ) och yogade med Lina någonstans ute (tack och lov). Sen var kaffe klart vid 6:30. Drog mig så länge de var tysta. Kunde mata Athena utanför bron nästan. Hade förberett måltiden dagen innan så det var bekvämt. Lina körde Fabian till Lyckhem då han skulle jobba två pass och komma tillbaka 15 för en ridtur innan kvällspasset.
Jag skulle vid 8 någonting träna Lakrits då blev det ett lite "Suprise party" vid rundkorallen. Skumpa och exotiska frukter som Lina Håkan och AK kom med - sång och allt. Lakrits blev nog lite förvånad när träningen varade 3 min. Jag blev så pass RB att jag glömde kratsa hovarna också...



Lina tränade Kråkan och Isa. Jag tog Lizzy och deras matte kom sen och tittade vad vi höll på med.

Sen var vi tvungna att åka till Älmsta och skicka ett viktigt paket med express ;-) med garanterad leverans i morgon. Lina skulle även hämta sina nya super träningsbyxor.

Tog Myggan och Dida på en tur och hittade kantareller som jag plockade.
Lite pyssel med några andra hästar sen städade jag upp i foderkammaren då råttor bitit hål i en Luzern som spridit sig på golvet.

Red ut Lakrits med samma gäng och sväng som igår.

Ut för att ev. hitta några flera kantareller och lurade med Fabian. Vi kom ifrån varandra ganska snart och jag hade förvarnat om att jag brukar fara iväg och går vilse sen får jag ägna lite tid åt att hitta tillbaka. Jag hade ju inte med mobil... då vi var två från starten + hund så hade jag heller inte fyllt i färdplan ;-)
När jag hade gett upp och tänkte gå hem då hittade jag äntligen några gulingar. Väl tillbaka kunde jag ringa Fabian som var kvar i skogen och letade mig. Fräste upp lite svampar ute när Lakrits tittade på.



Sen blev det kantarellsoppa (pulver) + några riktiga.

Nu skulle vi ha packat bilen men vi blev trötta... får gå upp extra tidigt i morgon då bär det av norröver.

8 kommentarer:

  1. Härligt långt reportage igen - gilla!

    Och grattis - låter som en kalasfin födelsedag!

    SvaraRadera
  2. PS. Roligt att få åka till Norrland! Jag längtar dit, jag.

    SvaraRadera
  3. Grattis på dig! Du fick väl nå fint av Vicky och Nasse polis! :)

    SvaraRadera
  4. Men grattis då, så här lite i efterskott! :D

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Grattis från mig också!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera