11 juli 2012

11 Juli

Började med att mata Athena och hämta upp Lakrits. De stod längst ner i hagen. Vi grejade på lite i rundkorallen med Lakrits tills det även blev lite svett. Han är oerhört känslig denna gosse. När en elev kom gående på gruset fick han hjärtsnurp stackarn  =)) Tänkte sen träna Hera lite men då hade röjsågarna dragit i gång och inte bra läge för Hera så vi vände. Hämtade Tubbe istället som skulle gå på "ponnyridning" inte för än kl.14 egentligen men några timmar utan mat gör honom gott. snyggade till honom lite och körde på lite i rundkorallen. Blev lite förvånad att han höll gångart =O Lydig liten gosse!


Fast han kan lite för mycket trix för mig och jag är naturligtvis lite otydlig kan tänkas. Skulle köra "change of direction" och han gjorde en snabb spinn. Sen fick han stå i box - lite tråkigt när man inte är så hög - men å andra sidan händer det inte ofta och det var som lite träning. Cyklade ner och hämtade upp Gyson som också skulle träna på att inte äta och vara sällskap åt Tubbe. Gyson tyckte inte att det var ok att va i boxen när vi hade tagit upp Hera och Kråkan och sen gick ut. Då bockade han och for omkring... men han fick nog göra så en stund trots allt. Jag stannade till lite och sa åt honom några gånger innan vi gick till plan.


Åkte och handlade lite sen red vi ut med Fabian - Limit, Lina - Kikki och jag på Lakrits. Första gången jag rider ut honom här. Blev inte långt (röda slingan) och bara skritt. 


Sen pysslade jag med "Nalle-Maja" och skrittade henne lite på plan. Fabian och Lina skulle ut och galoppera men det fanns ingen lämplig galopphäst kvar till mig.


2 kommentarer:

  1. Ni får uppfinna en särskild Tubbe-grind!

    Eller göra en lucka i dörren, kanske?

    Ett treje alternativ är förstås att flytta in uppsittningstrappan till honom...

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Jackys matte berättade att hon sett i ett stall en shettis som hade en pedestal typ i boxen så när han ville kolla vad som hände utanför klev han upp på den =) Så skulle vi kunna ha om Tubbe skulle varit en inomhus häst men nu är han ju mest ute och föredrar berget som pedestal.

    SvaraRadera