13 mars 2012

Plockar ner det ena och det andra

saker som jag inte kan vara utan under 6 mån.

En liten bok som följt mig på vägen är "Djurens Språk"

Så här ser den ut nu.

 Min är lite mera sliten och gammal och ser ut så här:

Man tittar i den om man ser, drömmer eller tänker på tex. en Spyfluga:
"Var nöjd med det du redan har. Din gåva är att känna dig tillfreds just nu."
Nu har jag ju inte sett någon sån idag.

På Häst (men det ser jag ju hela tiden så det kanske inte kan räknas direkt) står det:

Häst
Ge dig hän. Inse att du är fri att tänka, känna och göra som du vill och önskar. Din gåva är total frihet.

Hästallergi och rädsla för hästar - känsla av ofrihet, rädsla för att ge dig hän tankemässigt, känslomässigt eller fysiskt. Med andra ord bota din allergi och din rädsla, ta bort dina egna hinder. Det kan tex vara tankar som begränsar dig, känslor som är låsta osv. Hästar är väldigt bra på att visa vad som är ofritt hos dig själv. Tex stegrar sig hästen när du försöker rida den? Vem är det då som opponerar sig mot vissa saker? Vill den inte gå åt ett visst håll? Vem är det då som inte har lust att gå en  viss väg? Är hästen rädd eller svårriden? Vem är det då som är rädd? Vem är det som kämpar sig fram genom livet? Svaret på alla dessa frågor är givetvis - DU SJÄLV! Det är du som genom hästen visar dig själv, vad som behöver befrias. Hästar stärker friheten hos dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar