22 feb. 2012

22 feb

Snöade i morse när jag åkte till det för mig mindre trevliga stället numera


Har aldrig tyckt att gå till tandläkaren har varit obehagligt direkt men efter att min tidigare tandläkare förorsakat en massa trubbel med för högt bygg tand och vad som blev efter det är jag mycket skeptisk. Har inga problem nu men eftersom vi kommer att flytta till "Florida Sweden" (Stridsby Gård) i ca 6 mån snart så har jag gjort en massa som stått länge på min lista:
  • Optikern - inga ovanliga syn fel kan hanka mig fram som tidigare med läsglasögon
  • Homeopaten - intressant ätit lite piller och tror (håller tre fingrar) att ett symtom försvunnit
  • Vanlig doktor hälsoundersökning - mitt VÄRSTA går bara dit om det är akut och ev. benbrott - gick trots allt bra men jag har fotfarande lika dåligt förtroende  =))
  • Frisören - fick bli Gurkan - billigt iaf
  • Tandläkaren - att försöka fixa en tand som strulat tidigare och som jag är rädd ska strula när jag inte vill det. Så nu har vi påbörjat en rotfyllning i den tanden. 1 timme med vidöppen mun. En massa grävande och borrande... ska dit igen om 2,5 veckor och får inte tugga på tanden fram till dess.
Väl hemma så skiner solen och en massa hästar står och solar. Har dessutom NP och Gurkfritt så nu kan jag gå ut och göra som jag vill utan att Gurkan ändrar mina planer med att komma med Flicka till plan eller släppa ut 5st som tar min hästs mat eller vill att jag ska filma eller ändra mina planer på något annat sätt.

1 kommentar:

  1. Nämen, vad är det du säger? Fattade jag rätt - ska ni blir sörlänningar ett halvår?? Berätta genast mer! Snälla?

    Maila om du vill - eva.ostman@telia.com

    SvaraRadera