10 juli 2014

Nu är det Sommar



Inte så ofta det uppdateras här längre märker jag. Har ju ingen egen häst men det innebär inte att jag rider mindre utan mer att jag inte har dåligt samvete längre. Red Limit tillsammans med Marina och Ragge när "tanterna" var här. 18 km och det kändes rejält i kroppen ett par dagar efteråt.


Ragge ville hälsa lite bättre på Limit och gick ut ur sin hage


För att ha lite konstant träningsvärk så åkte vi in till Sportsgym och var med på två pass i förrgår. Linas och min morgonpromenad var 12 km igår så nog känns det att man lever =)


Men vi har ju sommar nu och livet lite lättare för oss människor men med värmen kom också bromsar så hästarna får vara kvar i sin ordinarie hage för att kunna gå in när det behövs. Och det gör dom står mest inne hela dagen!
Hera är inte så förtjust i just Squezz game och härdar ut ändå men vi har tagit in henne lite extra för att även hon ska få vila.
Träningar sker i ottan för att undvika den hetaste perioden. De är så söta isisarna och favoriten är nog Kråkan iaf för hon har en sån skön personlighet.
Jag rider Kikki och Egil mest som det är just nu. Kan nog bli lite på Loppskrället sen också men nu har hon lite sommarlov.

De rackarns "hönorna" fortsätter att utvecklas till ståtliga tuppar

Så vill någon ha en Brahma tupp är det bara att hojta till ;-)

Nu går vi och badar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar