9 mars 2012

Litet tips Hjärnhealing


En grej jag har börjat med på kvällarna. Något (ljudfil) som jag hittade på nätet. Min hjärna har turbo och går nu på högvarv jag behöver ha tid när den stänger av. Har prövat det nu i snart en vecka och skillnaden är kanske inte helt fantastisk men mycket bra (eller är det bara inbillning?). Tycker jag kan fokusera mera utan att den skenar iväg. Har varit tvungen att göra en hel del "data jobb" som tar stora delar av min energi och gör mig ganska frustrerad ibland.

cool - calm and collected

Ljudet är ganska enerverande för många men jag tycker det är skönt. Påminner lite om det ljudet som fanns på en cd Katarina hade med sig i somras - Silva metoden. Då Sigge trodde cd-spelaren hade hakat upp sig. Lite som tinitus också om man är bekant med det ljudet.

Som vanligt finns ALLT på youtube och här är ett litet smakprov:







Dom har snuttarna låter inte riktigt som de jag lyssnar på men typ.

Lina sa nu: - men va f.. är det sånt där du ligger och lyssnar på på kvällarna undra vad det var som lät.


2 kommentarer:

  1. Det är kanske därför man får tinnitus - hjärnas sätt att få hjärnan att slappna av.
    (Iiiihhhhhhhhh)

    SvaraRadera
  2. å eftersom jag har det så kanske det blir ++ = - ?

    SvaraRadera