4 maj 2010

3 maj träning

Vi fikar en stund först. Tränar på att vara på gården utan att bli rädd. Utanför hagen och lös är L utanför sin CZ och jag försöker vidga den lite för att i framtiden kunna rida ut också.

Borstar länge
sen plan  - fastnade först vid bron som hade kommit lite på sned och vickade till, fick repetera det en stund. Lite koll med däcket - 2 hovar utan problem. Tunnorna kan fortfarande vara skrämmade speciellt om "student a bit clumsy with the tools"...  fastnar med repet och river omkull dem.

Cirkling och i trav stannade han för att skita - inte likt  "den svarta Faran" och det var positivt. Testade galopp och det gick bra och han blir inte lika speedad som Gyson. Driving cirkel då blev det mycket att hålla reda på med grejorna som fanns där.

Tänkte försöka träna ett par timmar var dag och så vaknar men till detta

då har man ingen lust att kliva ur sängen ens...


Mark 8h 50 min

Ridning 6h 15 min
Pyssel 8h 50min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar