17 mars 2012

Igår

Var det en kanon dag. Massa plusgrader och sol. Blev översvämning nere i lösdriften så NP fick pumpa ur. 

När NP har varit ute med Gula Faran blir det ibland lite grejer som går sönder...

men jag köpte trälim igår så det ska nog ordna upp sig!

Bamsen blev skvätt galen igår när jag var på plan. Städade upp lite och han gick och strosade lite. Rätt som det var blåste han upp sig med svansen rätt upp som jag trodde bara Flickisen kunde. Började rejsa runt och bocka. Sprang fram till mig mellan varven. Det kom en islänning farande... och vad han "sa" kan man bara gissa. I samma veva startade NP upp en maskin som blev lite droppen för honom. Fick ju ingen bra bild för min kamera är lite seg ibland.


Jag som hade tänkt prova Cradlet igen men eftersom han hade jagat upp sig så blev det bara friendly game typ. Ridplanen var också vattentäckt med is under på ena halvan så vi fick hålla oss på en kant. . NP skrapade undan där med Gulan Faran sen så idag kanske det blir ridbart på hela. Redan 6+.

Har också börjat med att träna "ligg" med Bamsen efter passen andra dagen igår och det har funkat gäller bara att få det till ett mönster. Tror det kommer gå lättare på E-banan =)

Athena är nog den hästen som är skitigaste även detta år. Tar typ en timme att skala av henne skit och päls men som tur är verkar hon gilla det och står stilla.

Liten Snobben är här nu. Dida blev glad åt herrbesöket. Han är en hund hund och inte det minsta intresserad av människor utöver Katarina då. Men himla bra storlek och söt.


Googlade på bra sport-bh och bästa för löpning och  ridning ska vara denna

Shock Absorber Plunge


Beställde 3st så får vi se om taxörona kan ligga stilla även när man taktar runt på Gyson...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar